Home page Uczelnia Uniwersytet Struktura Administracja Rektorat Prorektorzy
Prorektorzy
dr hab. Artur Wołek, prof. AIK
Prorektor ds. Organizacji i Rozwoju Uczelni
- Koordynuje i nadzoruje działania związane z opracowaniem strategii rozwoju Uczelni
- Koordynuje wdrażanie ustawy „Konstytucja dla Nauki” w AIK.
- Organizuje działania w zakresie współpracy Uczelni z otoczeniem instytucjonalnym,
w tym organami państwowymi i organami samorządu terytorialnego. - Koordynuje działania związane z kształtowaniem struktury organizacyjnej Uczelni, dostosowanej do realizowanych zadań i zgodnej z obowiązującym prawem.
- Organizuje i nadzoruje w porozumieniu z Dyrektorem Administracyjnym całokształt działań związanych z wyposażeniem Uczelni w aparaturę naukowo-badawczą
i dydaktyczną, a także eksploatacją tych urządzeń. - Koordynuje i nadzoruje przygotowanie oraz realizację projektów dofinansowywanych ze środków krajowych i unijnych.
- Koordynuje nie-naukowe projekty rozwojowe.
- Przydziela w porozumieniu z Dyrektorem Administracyjnym pomieszczenia jednostkom organizacyjnym Uczelni, zgodnie z ustalonym przeznaczeniem należących do Uczelni obiektów.
- Nadzoruje działalność Biblioteki Naukowej Księży Jezuitów oraz organizuje i nadzoruje działalność systemu biblioteczno-informacyjnego Uczelni.
- Nadzoruje działania związane z szeroko rozumianą promocją AIK we współpracy
z Pełnomocnikiem Rektora ds. rozwoju i promocji Uczelni. - Nadzoruje całokształt prac związanych przygotowywaniem i realizacją projektów badawczych od strony finansowej.
- Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora AIK.
Jednostki i stanowiska podległe Prorektorowi ds. Organizacji i Rozwoju Uczelni
- Biblioteka Naukowa Księży Jezuitów
- Biuro Projektów
- Biuro Promocji
dr hab. Monika Stankiewicz-Kopeć
Prorektor ds. Studenckich
- Nadzoruje przygotowanie zasad przyznawania pomocy materialnej dla studentów do zatwierdzenia przez rektora. Nadzoruje przyznawanie pomocy materialnej dla studentów.
- Nadzoruje opracowanie dla władz Uczelni, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, GUS i innych instytucji zbiorczą sprawozdawczość na temat spraw socjalnych studentów oraz pomocy materialnej.
- Nadzoruje opracowanie wszelkiej dokumentacji wiązanej z pobieraniem opłat za świadczone usługi edukacyjne.
- Nadzoruje realizację budżetu przeznaczonego na finansowanie działalności studenckiej.
- Koordynuje działania i nadzoruje studencką działalnością naukową, kulturalną, sportową i rekreacyjną oraz nadzoruje działalność Studenckich Kół Naukowych AIK.
- Podejmuje decyzje w kwestiach rejestracji uczelnianych organizacji studenckich.
- Rozpatruje odwołania studentów AIK od decyzji dziekanów/kierowników jednostek,
w indywidualnych sprawach studentów, w zakresie spraw studenckich, socjalno-bytowych, finansowych i pomocy materialnej oraz spraw dyscyplinarnych. - Nadzoruje działania realizowane przez Akademickie Biuro Karier AIK.
- Nadzoruje działania Biura Osób Niepełnosprawnych oraz Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych AIK.
- Współpracuje z Uczelnianą Radą Samorządu Studentów AIK.
- Współpracuje z senackimi i rektorskimi komisjami w kwestiach spraw studenckich.
- Organizuje i nadzoruje proces rekrutacji studentów wszystkich stopni.
- Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora AIK.
Jednostki i stanowiska podległe Prorektorowi ds. Studenckich
- Dział Rekrutacji i Stypendiów
- Biuro Osób Niepełnosprawnych
- Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych
- Akademickie Biuro Karier
- Samorząd Studencki
ks. dr hab. Bogdan Stańkowski, prof. AIK
Prorektor ds. Nauki
- Odpowiada za całokształt prac związanych z organizacją i monitorowaniem prac dotyczących oceny parametrycznej i ewaluacji wydziałów za lata 2017-2020, kontakt z firmami Index Copernicus i PCG Academia oraz wyjazdy szkoleniowe w zakresie oceny parametrycznej na rzecz Akademii Ignatianum w Krakowie
- Organizuje i nadzoruje działalność naukową Uczelni, w tym prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych oraz wspomaga świadczenie usług badawczych i doradczych
- Organizuje badania naukowe, nadzoruje merytoryczną stronę istniejących i nowych kierunków studiów
- Koordynuje i nadzoruje rozwój kadr naukowych w Uczelni
- Organizuje i nadzoruje działalność Uczelni w zakresie upowszechniania i pomnażania osiągnięć nauki i kultury narodowe
- Koordynuje współpracę naukową Uczelni z otoczeniem społecznym i administracyjnym
- Organizuje i nadzoruje działalność wydawniczą Uczelni.
- Współpracuje z Działem Nauczania w kwestii raportowania danych do modułu „Dorobek naukowy” oraz raportowania danych do PBN
- Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora
Jednostki podległe Prorektorwi ds. Nauki
- Wydawnictwo Ignatianum
- Międzywydziałowe Studium Języków Obcych